شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط را بین ایران و تونس بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند
سرخط خبرها

آشنایی با ویژگی‌های موشک انتحاری سینا

  • کد خبر: ۱۸۲۳۲۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
  • ۱
آشنایی با ویژگی‌های موشک انتحاری سینا
موشک پرسه‌زن انتحاری سینا، یکی از دستاورد‌های دفاعی ایران است که در نمایشگاه صنعت دفاعی ۱۴۰۲ رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ۳۱ مردادماه امسال به رسم هرساله، نمایشگاه صنعت دفاعی با نمایش دستاورد‌های جدید وزارت دفاع آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه علاوه بر محصولات موجود در صنعت دفاعی از برخی دستاورد‌های جدید رونمایی شد. طیف متنوعی از موشک‌ها، پهپادها، مهمات ضد زره، ماهواره‌ها، سلاح‌های انفرادی، خودرو‌های تاکتیکی، اژدر‌ها و مهمات دریایی، تجهیزات اپتیکی، موتور‌های مختلف و... در این نمایشگاه حضور داشتند.

یکی از تسلیحات حاضر در این نمایشگاه که برای اولین‌بار رونمایی شد، موشک پرسه‌زن انتحاری سینا نام داشت که در ادامه با ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

موشک انتحاری سینا چیست؟

سینا یک موشک پرسه‌زن انتحاری است که برد آن، ۵ کیلومتر بوده و مداومت پروازی آن نیز، ۸ دقیقه اعلام شد. این موشک می‌تواند علیه اهدافی مانند تجمع نفرات و خودرو عمل کند.

موتور آن نیز از نوع الکتریکی بوده و نوع سر جنگی آن EFP ترکشی است که به صورت دستی و خودکار هدایت می‌شود.

اهمیت استفاده از موشک پرسه‌زن سینا

این نوع تسلیحات برای حمله دقیق به مناطق حساس و مهم دشمن استفاده می‌شوند. ما می‌توانیم با به پرواز درآوردن تعدادی از این نوع مهمات بر روی آسمان دشمن، همه تحرکات دشمن را به صورت برخط در ستاد فرماندهی مشاهده کنیم. پس از آن هر موقع نفرات راهبردی دشمن در تیررس قرار داشتند و یا هر هدف مهمی وجود داشت به سوی آن شیرجه زده و آن را نابود می‌کند.

سینا همانند یک خمپاره ۶۰ می‌تواند توسط یک نفر حمل شود و پرتابگر آن نیز همانند پرتابگر خمپاره است.

سینا چگونه عملیاتی می‌شود؟

نحوه کار با آن نیز این گونه است که کاربر از طریق یک لپ‌تاپ می‌تواند تصاویر را مشاهده کرده و در صورت دستیابی به یک هدف قابل اتکا به سوی آن شلیک می‌کند.

آشنایی با ویژگی‌های موشک انتحاری سینا

موشک سینا (سمت راست) - پهپاد معراج-۵۱۲ (سمت چپ)

شباهت سینا و معراج-۵۱۲

سینا یک موشک پرسه‌زن انتحاری و معراج-۵۱۲ یک پهپاد انتحاری است. با نگاه به هر دو این تجهیزات شباهت‌های بسیاری مشاهده می‌شود در حالی که هر کدام از این تجهیزات کاربرد متفاوتی دارند.

علت شباهت‌ها این است که امروزه به دلیل پیشرفت فناوری، مرز بین موشک‌های کروز، مهمات پرسه‌زن و پهپاد بسیار کم شده است. به همین دلیل، روش‌ها و وظایف سیستم‌های عمل‌کننده آن‌ها هم‌پوشانی بسیاری با یکدیگر دارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
0
مثل همیشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->